Afscheid - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Jeroen, Marloes, Koen en Finn Zonnebeld - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Batoemi, Georgië van Jeroen, Marloes, Koen en Finn Zonnebeld - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Marloes, Koen en Finn

05 Augustus 2018 | Georgië, Batoemi

3 nachten zijn we in een, zelfs voor Google, totaal onbekend plaatsje geweest aan de voet van mount Gomi.
We hebben hier een erg vriendelijk en gastvrije familie leren kennen en hebben ongelooflijk veel ervaringen en verhalen uitgewisseld, waardoor wij een veel beter zicht hebben gekregen op het leven in Georgië in specifiek de regio Guria.

We hebben gelachen, gedronken en getoast, genoten bij de buren en gedanst. Wat kan het dan na 3 dagen al lastig zijn om afscheid te nemen...
We lijken het allemaal ook wat uit te stellen. Lang ontbijten, de vraag van de familie of we nog een rondje over het terrein doen, Germani die komt om nog afscheid te nemen, oma die erbij komt zitten...
Het is dan ook al na 14.00 voordat we vertrekken. De nodige knuffels kussen, bedankjes en cadeautjes geven aan hoe fijn het hier samen was.
George had gelijk: this will be the highlight of your tour!

Nu dan onderweg, richting Batumi, een van de grootste steden van Georgië, gelegen aan zee en al dicht aan de Turkse grens.
Wij verblijven iets buiten de stad aan the green cape, met 1 van de mooiste kiezelstranden van Georgië.
Als we onderweg zijn zien we de zwarte zee al rijdend langs de kust. Hoe bijzonder is dit land met alle verschillende gebieden?! Het land is zo ontzettend divers dat het bijna ongelooflijk is wat je allemaal in 1 vakantie kan zien.

Het klimaat hier is subtropisch en erg vochtig. Wennen dus. Na even zoeken vinden we ons appartement. Het ziet er goed onderhouden uit en de eigenaren zijn zeer vriendelijk.
Helaas blijkt dat we hier maar een heel klein kamertje hebben en dat we de badkamer met 8 andere mensen moeten delen.
Dat is op zich geen probleem, maar het enige toilet is ook op die badkamer....

We wikken en wegen... willen we hier wel blijven? Ondanks dat het netjes, schoon en mooi is, zijn we ook altijd graag op onszelf.
Het contrast met het gevoel dat we op onze vorige locatie hadden is enorm.
We besluiten na even een rondje te hebben gelopen naar het strand en door de buurt, dat we hier 1 nacht blijven en dan wat anders zoeken. De drukte hier en de weinige privacy passen niet genoeg bij ons om hier 4 nachten te blijven.

Juist op dat moment appt Mariam om te vragen hoe het is. Na wat uitleg is haar reactie heel duidelijk: come back!!!
Ik zeg haar dat ik eerst met George overleg, maar dat ik haar aanbod zeker overweeg en dat het me raakt dat ze zo lief voor ons is.
George heeft nog een idee.... mtirala park, waar we al een wandeling zouden maken. Blijf er een nacht op de plek waar hij zijn huwelijksnacht vierde.

En zo zijn er nieuwe plannen: 1 nacht opnieuw de bergen in, dan 2 nachten terug naar tsitelMta
Iedereen weer happy!

George legt het uit aan de gastheer en gastvrouw voor ons. Erg prettig, want het ligt niet aan hun kwaliteiten. Aangezien ze geen Engels spreken is het voor ons moeilijk uit te leggen.

We gaan nu gerust eten aan het strand. Prachtige zonsondergang en zelfs nog even tijd voor de jongens om te zwemmen.
Morgen werken we onze tours in iets hoger tempo af en dan hebben we toch alles kunnen zien wat George ons adviseerde.

Top!

• 07 Augustus 2018 - 11:46

Gerrit:

wat geweldig allemaal dat het zo kan, en wat leuk dat jullie daar mooie contacten op hebben gedaan super.