Onderweg - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Jeroen, Marloes, Koen en Finn Zonnebeld - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Jeroen, Marloes, Koen en Finn Zonnebeld - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Marloes, Koen en Finn

22 April 2017 | Finland, Helsinki

Zaterdagmorgen om 6.00 uur gaat de wekker. Vandaag gaan we dan eindelijk op weg naar Japan!
De koffers worden in de auto gepakt en anderhalf uur later rijden we met de auto richting Schiphol. We zijn ruim op tijd om de auto af te leveren en om de koffers in te checken, zelfs al moeten we een extra rondje om Schiphol, omdat de verkeersregelaar aangeeft dat we niet meer in P 6 kunnen parkeren. Een rondje verder en de mededeling dat we hebben gereserveerd, blijkt dat de garage toch niet zo vol is...

De vlucht van Amsterdam naar Helsinki is op tijd, maar vertrekt toch bijna een halfuur te laat om een ons onbekende reden.
Op Helsinki hebben we hierdoor nog maar anderhalf uur de tijd om opnieuw te boarden voor de vlucht naar Osaka.
Dit is ruim genoeg om even een lekker (maar vooral ook erg duur) broodje te eten. €56,- voor 4 drankjes en 4 broodjes. Gelukkig smaakte het meer dan goed!

De vlucht naar Osaka is vooral erg lang. Daar waar de jongens de vlucht naar Helsinki wel prima vonden, zelfs zonder tv en games in het vliegtuig, is de reis naar Osaka vermoeiend en zelfs vervelend.
Wel bijzonder knap hoe ze zich er doorheen slaan: we hebben geen gemopper gehoord. Ook niet als de tv en games keer op keer vastlopen bij ons en het personeel ook aangeeft dat ze gek worden van de storing die ze keer op keer treft voor een aantal schermen aan boord van deze vlucht.

In de reis die 9,5 uur duurt, zien we het maar 2,5 uur donker worden... In Japan is het namelijk 7 uur later en we vliegen dus eigenlijk zo de morgen in. Dit levert zowel bij zonsondergang, maar vooral ook bij de zonsopkomst prachtige plaatjes op. Knalrood is de zon wanneer hij weer zichtbaar wordt boven de wolken en daarmee een rode gloed geeft aan alles en iedereen in het vliegtuig.
Slapen lukt ons geen van allen in het vliegtuig, met een paar hazenslaapjes zullen we de eerste dag dus door moeten komen.

Als we om iets voor 9.00 uur 's ochtends, stipt op tijd, aan de grond staan in Osaka kan ons avontuur beginnen.
Yessssss!

• 23 April 2017 - 15:49

Christel :

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Kom maar op met dat avontuur.

• 23 April 2017 - 16:05

Lieneke:

Fijn even wat te horen/lezen.
    Benieuwd naar jullie verhalen die gaan volgen.
    heb een onvergetelijke vakantie.

• 24 April 2017 - 14:46

Fam Rudde: